♥ایمان خوشگلم ♥ ♥ایمان خوشگلم ♥، تا این لحظه: 12 سال و 12 روز سن داره

♥ ♥♥ایمان، عشق مامان و بابا ♥ ♥♥

سفر نامه شماره 5: شهر برلین پایتخت کشورآلمان فدرال

1393/3/26 17:18
نویسنده : مامان ایمان
4,547 بازدید
اشتراک گذاری

برلین پایتخت کشور آلمان و بزرگ‌ترین شهر هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ مساحت در این کشور است و در کل اتحادیه اروپا مقام دوم را دارد.  برلین، بزرگ‌ترین و از نظر تاریخی مهم‌ترین ایالت آلمان است. 

این شهر بزرگ، مرکز سیاسی و فرهنگی آلمان است و بخاطر تقسیم آن به دو بخش برلین غربی و برلین شرقی در سال‌های بین ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۹ دارای یکی از متنوع‌ترین محیط‌های شهری اروپا است.
جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر، برلین را به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان تبدیل کرده است. برلین در سده ۱۸ میلادی، به عنوان پایتخت پروس، قلب روشنگری بود. امروز نیز برلین، یکی از شهرهای مهم اروپاست.
بسیاری از رویدادهای تاریخی آلمان در این شهر رخ کرده‌اند: پس از دوران نازی‌ها و پایان یافتن جنگ دوم جهانی، این خطه بین چهار قدرت بزرگ جهان، آمریکا، فرانسه، بریتانیا و اتحاد جماهیر شوروی تقسیم شد. در سال ۱۹۶۱ سرانجام جدایی دو بخش از آلمان با ساختن دیوار در برلین قطعی شد. تا ۹ نوامبر سال ۱۹۸۹، تا زمان به‌وقوع پیوستن انقلاب صلح‌آمیز مردم آلمان شرقی، این دیوار هم‌چنان برقرار بود. یک سال پس از آن، دو آلمان رسماً متحد شدند.

عکسهای ایمان کوچولو در شهر برلین آلمان 

ایمان کوچولو به هنگام خروج از هتل 

ساختمان رایشستاگ (Reichstag building) -  ساختمان رایشستاگ یک بنای تاریخی در برلین، آلمان، ساخته رژیم شاهنشاهی، امپراتوری آلمان است. 

این ساختمان محل پارلمان آلمان از سال ۱۸۹۴ تا ۱۹۳۳ بوده‌است و در این سال به تحریک نازی‌ها پارلمان به آتش کشیده شد. سرانجام در سال ۱۹۹۹ و پس از بازسازی‌های گسترده، بوندس‌تاگ به این مکان بازگشت.
ساختمان پارلمان آلمان (رایشتاگ) برای معرفی معماری اکوتک برای حفظ محیط زیست در طرح بازسازی رایشتاگ دربرلین ۱۹۹۳ طرح نورمن فاستر به عنوان برنده اعلام شد. فاستر در طرح خود یک گنبد شیشه‌ای به جای گنبد تخریب شده پارلمان در جنگ جهانی دوم در نظر گرفت. این گنبد جدید از چند نظر جالب توجه‌است.

هنگام شب گنبد از طریق تالار مجلس روشن می‌شود و به صورت گنبدی نورانی می‌درخشد که نشانه‌ای از قدرت و توانایی پروسه دموکراتیک در آلمان فدرال است. از نظر اقلیمی در تابستان تهویه طبیعی تالار از طریق گنبد شیشه‌ای صورت می‌گیرد. در زمستان هوای گرم که از تالار مجلس به فضای زیر گنبد صعود کرده بازیافت و مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرد. و بالاخره آینه‌های وسط گنبد، روشنایی طبیعی و تصویر مردم (خاستگاه قدرت مجلس) را به تالار نمایندگان منعکس می‌کنند.

دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate) - دروازه براندنبورگ، دروازه سابق برلین، در اواخر قرن 18th به عنوان یک طاق نصرت نئوکلاسیک بازسازی، و در حال  یکی از بناهای تاریخی مهم آلمان در برلین است. این بنا به عنوان سمبل اتحاد این کشور به حساب می‌آید؛ هرچند در دوران جنگ سرد نماد جدایی آلمان شرقی و غربی بود.

برج تلویزیون برلین (Berlin TV Tower)  (Fernsehturm Berlin) - این برج بین سالهای 1965 و 1969 توسط دولت جمهوری دموکراتیک آلمان ساخته شد. ارتفاع این برج 368 متر و تعداد طبقات آن  147 می باشد.

 

کلیسای جامع برلین (Berlin Cathedral)  یکی از برترین دیدنیهای برلین آلمان در جزیره موزه واقع شده. در محل کلیسا جامع و یا برلین دُم که امروزه به نام کليساي جامع برلين معروف است، کليساهاي متعددي ساخته شده است. اولين بار در سال 1465 ميلادي بدستور خانواده سلطنتي احداث شد.
در سال 1747 ميلادي توسط باروک يوهان بومن، در سال ميلادي 1822 توسط کارل فريدريش شينکل و کليساي واقعي توسط جوليوس کارل و اتو راشدورف بین سالهای 1893-1905 به عنوان کليسای اهل محله بالا، کليساي جامع و مهم ترين کليساي پروتستان دولت تحت سلطنت شاه ويلهلم دوم ساخته شد.
قسمت مرکزي کلیسا تحت يک گنبد بزرگ پوشیده شده. این کلیسا محلی کوچک برای غسل تعميد دارد و کليساي کوچک برای عروسي که در جنوب کلیسا واقع شده. کلیسای جامع برلین یکی دیگر از بهترین دیدنیهای آلمان و جاذبه های گردشگری برلین به شمار میرود.

موزه آلتِس، یکی از ۵ موزه جزیره موزه ها  (Altes Museum)

ستون پیروزی برلین (Berlin Victory Column)
در این مکان که از جاذبه های تاریخی برلین است مجسمه طلایی باشکوهی بالای یک ستون بلند که به منظور گرامیداشت پیروزی پروس در جنگ بین پروس و دانمارک بنا شد و بعدها مجسمه برنزی پیروزی به شکل زنی بالدار بر فراز ستون تعبیه شد. انگار امروز هم مردم نوع دیگری نگاهش می کنند، و از لایه های پنهانی افتخار نضج یافته در کنده کاری های زبرین لذتی نهانی می برند، حتی اگر این کنده های برنزین را جا به جا رد گلوله مسلسل شکافته باشد. در میدان بزرگی که این ستون قبله اش باشد چهارسوی شهر را می شود تماشا کرد. تماشای آن در شب لذتی دو چندان دارد، به خصوص اگر سوار یکی از آن دوچرخه های جهانگردی رکاب بزنید و تماشاگر منظره باشید.

باغ‌ وحش برلین- این مکان قدیمی‌ترین و مشهورترین باغ‌ وحش در کشور آلمان میباشد که با نام رسمی باغ جانورشناسی برلین شناخته شده است.این مکان در سال ۱۸۴۴ میلادی، در غرب برلین تاسیس شد. مساحت کنونی باغ‌ وحش و آکواریوم برلین، در حدود سی و چهارهکتار میباشد.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم (به آلمانی: Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche)، کلیسایی است تاریخی که در بخش غربی شهر برلین، پایتخت کشور آلمان واقع شده‌است. بخش بزرگی از این کلیسا در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد.

تالار قرمز شهرداری برلین   (The Rotes Rathaus (Red City Hall))  با آجرهای قرمز زیبایش

ورزشگاه المپیک برلین (به آلمانی: Berlin Olympiastadion) یک استادیوم ورزشی در شهر برلین آلمان است. این ورزشگاه بیش از ۷۶۱۶۶ نفر ظرفیت دارد.
ابتدا در مکان کنونی این استادیوم، ورزشگاهی برای بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۱۶ ساخته شد (آن بازی‌ها به علت جنگ جهانی اول، بر‌گزار نشدند). اما ورزشگاه کنونی برای بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۳۶ ساخته شد و در همان بازی‌ها نیز افتتاح شد. معماری آن کار ورنر ماخ است.
جدا از پیشینهٔ غنی این استادیوم در بازی‌های المپیک، به عنوان استادیوم فوتبال نیز شناخته شده‌است و ورزشگاه خانگی تیم فوتبال هرتابرلین به شمار می‌آید.
استادیوم المپیک میزبان سه بازی در جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴ بود و در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ هم میزبان شش بازی و من‌جمله بازی فینال بود. فینال جام حذفی آلمان نیز هر سال همین‌جا بر‌گزار می‌شود .
المپیک تابستانی ۱۹۳۶ و اتفاقات معروفی مثل طلا گرفتن جسی اوونز نیز در همین ورزشگاه رخ داد.
این ورزشگاه میزبان فینال لیگ قهرمانان سال 2015 است.

ایمان تازه از خواب شرین بیدار شده و کمی بی حوصله به نظر می رسه. 

مرکز شهر برلین - بیشتر فروشگهای معتبر  را می توان در مرکز شهر برلین دید. 

موزه یهود برلین
موزه یهود برلین دیوارهای سیاه و نا آشنا، فضاهایی که به بن بست می رسند.تاریکی هراس آور و نورکوچکی که با زاویه ای شکسته از گوشه ای به درون می تابد….
مسیر ویرانی به برج هولوکاست منتهی می شود که از دیگر اجزای ساختمان جداست. کف این قسمت پر است از صورتک های چدنی که بازدید کنندگان باید از رویشان عبور کنند و با پا گذاشتن روی آنها صدایی شبیه جیغ انسان شنیده می شود.

درخت امید ها و آرزوها - در این موزه درختی هست که زیر آن برگهایی به شکل و رنگ انار وجود دارد که بازدید کنددگان هر کدام می توانند امید ها و آرزوهای خودشان را در آن بنویسند و از درخت آویزان کنند. 

دست آخر هر ساله از این جملات کوتاهی که برای برگه های کوچک اناری شکل نوشته می شود  کتابی گرد آوری می شود که نشان می دهد که بیشتر آرزوی بازدید کندگان و خواسته هایشان چه چیز می باشد. 

 

پسندها (15)

نظرات (50)

مامان الهام
26 خرداد 93 17:25
بازم مثل همیشه عکسهاتون عالیه ولی عزیزم هر موقع وبلاگ ایمان جووون رو باز میکنم خیلی غمگین میشم با این آهنگ منم یاد بابام می افتم و شر شر اشکم میاد
مامانی آلما
27 خرداد 93 17:34
فرناز خاله آرسن جون
27 خرداد 93 22:37
سلام گلم خوبی؟ با غم و غصه چیکار میکنی ،ایشالله که خدا بهتون صبر و ارامش بده میدونم سخته ولی بالخره میگذره و آدم مجبور میشه کنار بیاد .خوشحال شدم که برگشتی ،سعی کن با ایمان جون خودتو سرگرم کنی تا غصه نخوری اما عکسها عالی بودن با اون توضیحهای قشنگت انگار که خودم رفتم اونجا ،ایمان جونم بازم مثل همیشه ناز و ملوسه و خوردنی مواظب خودت و ایمان جون باش ،دعاهام همراهت
مامان ایمان
پاسخ
ممنون فرناز عزیزمممممممممم خوبیم خدرو شکر دیگه چیکار میشه کرد می گذریممممم هییییییی فدات بشمممممممممم خیلی خوشالم کردی ارسن جونو ببوسسسسسسسس
نیکــو
27 خرداد 93 23:37
عزیزم همیشه از دیدن عکسهای قشنگتون و مخصوصا دیدن ایمان عزیزم لذت می برمامیدوارم که همیشه لبتون خندون باشه و دیگه غم نبینید در ضمن با این سفرنامه ها ما رو هم با خودتون همراه می کنین و انگار با شما میایم دقیقا همون جا ها دوستون دارم
مامان ایمان
پاسخ
قربونتو بشممممم خواهر گلم شما همیشه مارو شرمنده می کنید نظر لطفتونهههههههههههه
عاطا(دختر خاله)
29 خرداد 93 1:08
خییییییییییییلی عزیزی برام.... ب منم سربزن کوشولوی نازم
مامان ایمان
پاسخ
ممنون عزیزم شما لطف داریننننننن باشه حتمااااااااااا
مامان پرنیا
30 خرداد 93 1:05
سلام همیشه به سفر گل پسر
مامان ایمان
پاسخ
ممنون عزیزمم بوسسسسسسسس
زهــــــــــــــرا
30 خرداد 93 15:48
سلام داداش ایمان و سلام دخترعمو همه عکس های ایمان و دیدم و خیلی قشنگ بود . . . به وبلاگ من بیاین سر بزنید حتماً . . .
نازی مامان پورياپارسا
31 خرداد 93 0:31
سلام دوست خوبم .اميدوارم توسفرهاتون خوش بگذره بهتون وسالم وسلامت باشين ايمان جون نازموميبوسم خيلي دوستش دارم خيلي ماهه .ماماني اگه جسارت نباشه من خيلي به مسافرت هاتون کنجکاوهستم ميشه بگين توکدوم شهرزندگي ميکنين وشغل باباي ايمان چيه به خاطرشغل ايشون هميشه درسفرهستين ؟؟؟؟؟جسارت منوببخشين
شقایق مامان آرشا
31 خرداد 93 9:13
همیشه به سفر ممنون از اطلاعاتی که دادین عکسا هم عالی بود
ماماني پرنيان
1 تیر 93 9:49
سلام عزيزم ماشالا چه دست به قلمي ، اي ول . خوشم اومد . قربون پسر بلا بشم من الهي كه هميشه شاد باشيد خواهري مي بوسمت
مامان ایمان
پاسخ
نظر لطفتونههههههه قربونتون بشممم بوسسسسسسسسسس
مامان آنيسا
1 تیر 93 17:47
سلام عزیزم خوبی ؟ ایمان جون خوبه؟ خیلی قشنگ توضیح میدی حسابی خوش گذشته بهتون ایشالاه که همیشه شاد باشینپیش ما هم بیا
مامان ایمان
پاسخ
ممنون عزیزم خوبیم بد نیستیمممممم فدات بشممممممم
نازی
3 تیر 93 3:07
ممنون که بهمون سرزدین امیدوارم همیشه درپناه خدای بزرگ سالم ومویدباشین
مامان ایمان
پاسخ
خواهش می کنم خواهر گلممممم بوسسسسسسسسس
مامـــ♥ـــــان مهتــــ❤ـــــاب
4 تیر 93 7:38
احوال مارکوپولو چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان ایمان
پاسخ
ممنون خاله جون بد نیستیمممممممممم
مامان رها
4 تیر 93 19:11
هميشه به شادى و سفر عزيزم عزيزدلم خوش حال ميشم از اون يكى وبمون هم ديدن كنيد و اونجا هم لينك كنيد پروانه جون خصوصى ببوس ايمان كوچولو رو
مامان ایمان
پاسخ
ممنون رها جوننننننن چشمم حتما بوسسسسسسس
ماماني پرنيان
7 تیر 93 12:22
سلام عزيزدلم خوبي ؟كجايي دوستم دلتنگتم . عزيز كلي با اهنگ وبلاگت اشك ريختم خدا رحمت كنه بابايي مهربونت رو
مامان ایمان
پاسخ
سلاممممممم خواهرر گلمممممممم ممنون خدا رفتگان شما هم بیا مرزهههه میام پیشتوننننن
خاله محمدطاها
8 تیر 93 10:09
سلامممممممممممممممممم الهی من قربون این گل پسر برم که انقدر جیگره خوش به حالش که انقدر تو سفره دست مامان جونم درد نکنه بااین عکسای ناز ماچ مخصوص گلپسر یادت نرهراستی چرا به ما سر نمیزنید پیش ما بیاید
مامان ایمان
پاسخ
ممنون عزیزدلممممممم نظر لطفتونه چشم حتما شرمنده می کنمید خواهرمم حتما میام پیشتون طاها جونو ببوسسس
♥مرجان مامان آران و باران♥
8 تیر 93 10:17
همیشه به سفر خوشی عکسا خیلی قشنگ بود
مامان ایمان
پاسخ
ممنون مرجان جانننننننن فدات بشم
ژاله(مامان پویا)
14 تیر 93 17:46
وای چه ناز شده این گل پسر
مامان ایمان
پاسخ
ممنون خاله شما لطف دارید.
مامان نازی
15 تیر 93 15:09
سلام عزیزم.همیشه به گردش ها باشید.خوش به حال اقا ایمان که حسابی داره میگرده.خوش باشید گلم.
مامان ایمان
پاسخ
ممنون عزیزممممممم فداتون بشم کیانا جونو ببوسسسس
مریم(پرنیاوبردیا)
15 تیر 93 19:32
دوستون داریم
مامان ایمان
پاسخ
مریم جون ما بیشتر
مينا مامي سام
23 تیر 93 16:04
عزيزم ممنون از اطلاعاتت. و عكسهاي بسيار زيبات اميدوارم هميشه سالم باشيد
مامان ایمان
پاسخ
خواهش می کنم چشاتون زیبا می بینه قربونتتون بشمممممممم
حدیث
27 تیر 93 0:52
سلام عزیزم خیلی دلم واستون تنگ شده بود ممنون از توضیحات خوب و مفصلت.انشاا... همیشه به سفر و گردش عزیزم.ایمانم رو ببوس سلام شما لطف دارید خواهش می کنم فدات بشمممممممم
mahasa
31 تیر 93 20:54
خیلی نازی درخواستمو توی نی نی گپ قبول کن ماشا الله خیلی نازی
مامان ایمان
پاسخ
ممنون نطر لطفتونه فدات بشمممممممممممم
علی
1 مرداد 93 13:36
ایمان جون دلم برات تنگیده قربون موهای ژولیده پولیدت برم
مامان ایمان
پاسخ
ممنون علی اقا ما هم دلمون واستون تنگیده خیلی زحمت می کشیییییی یادی از ما می کنییی
علی
3 مرداد 93 18:41
دارم یه قالب برای وبلاگ ایمان داداش طراحی میکنم اگه اماده شد همینجا میزارم فعلا
مامان ایمان
پاسخ
سلام پسر عمو دستت درد نکنه خیلی زحمت می کشی سلام برسونننننن
مریم
11 مرداد 93 17:30
قبل ازاینکه پیامو بازکنی هرچیزی که ارزو داری ازخدا بخواه نامه را بخون كامل بخونش توروخدا ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته برای اینکه آرزوهات برآورده شند ایمانتو به خدا ثابت کن با ارسال این پیام به 20تا ازدوستات و20دقیقه بعد ارزوت براورده میشه این شوخی نیست بـسـم الله ـ ا لـعـز يـز - ا لـجـبـا ر - ا لـمـتـكـبّـر - ا لـخـا لـق - ا لـبـا ر ئ - ا لـمـصـو ر - ا لـغـفـا ر - ا لـقـهّـا ر ـ ا لـو هـا ب - ا لـر ز ا ق - ا لـفـتـا ح - ا لـلـطـيـف - ا لـخـبـيـر - ا لـحـلـيـم - ا لـعـظـيـم - ا لـغـفـو ر - ا لـشـكـو ر - ا لـعــلـي - ا لـكـر يـم - ا لـمـجـيـد خطر نکن اینها أسمهای برتر خداست ارسال کن به .....................20 امتحان کن حتی اگه باورنداری
مامان شهناز
28 مرداد 93 20:01
سلام مامانی ایمان. خدا بابایی رو رحمت کنه. اونم دوست نداره اینقدر خودت رو اذیت کنی. راستی مامانی پسر ما الان دو ماه دنیا اومده نمیای بما سر بزنی ببینیش. دیگه دوستمون نداری؟؟؟؟؟
مامان ایمان
پاسخ
ممنون مامان شهراد کوچولو من و ایمان همیشه دوست های خوبمون را دوست داریم.
♥پرنیان♥مامان متین
1 شهریور 93 1:42
669999999999999999999999999999966 669999999996666666666999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999999966666699999999999966 669999999996666666666999999999966 669999999999999999999999999999966 669999999999999999999999999999966 669999996666699999996666699999966 669999666666666999666666666999966 669996666666666696666666666699966 669996666666666666666666666699966 669999666666666666666666666999966 669999996666666666666666699999966 669999999966666666666669999999966 669999999999666666666999999999966 669999999999966666669999999999966 669999999999996666699999999999966 669999999999999666999999999999966 669999999999999969999999999999966 669999999999999999999999999999966 669999999999999999999999999999966 669996666666669999966666666699966 669999966666999999999666669999966 669999966666999999999666669999966 669999966666999999999666669999966 669999966666999999999666669999966 669999966666999999999666669999966 669999966666999999999666669999966 669999966666999999999666669999966 669999966666699999996666669999966 669999996666669999966666699999966 669999999966666666666669999999966 669999999999666666666999999999966 669999999999999999999999999999966 1) F3 رو فشار بده 2) سپس در کادر به وجود آمده 9رو تایپ کنید. 3) اگر گزینه ی Highlight All بود بزنید. حالا تو میتونی پیام منو بخونی. سلام خانومی خوبین؟ایشالا همیشه ب سفر که هستین همیشه در پناه خداباشین و بهتون حسابی خوش بگذره جای مارو هم خالی کنید
پریسا مامان کیان
2 شهریور 93 4:17
سلاااااااااااااااااااااااام دوست عزیزم خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بدون استثنا هر روز به ووبلاگت سر میزنم. فکر کردم دیگه اصلا سراغ وبلاگ نمیای ولی وقتی دیدم نظ قبل از منو دیروز تایید کردی خوشحال شدم. همش فکر میکردم شاید اومدین ایران. گفتم شاید به خاطر خدا بیامرز باباتون دیگه دل و دماغ نوشتن نداری. یه وقتایی هم میگفتم شاید این ناقلا خبرایی داره و میخواد یه باره بیاد سورپرازمون کنه. کجایی؟؟؟؟؟/ چرا خبری ازت نیست عزیزم. ایمان گلم خوبه؟؟؟؟؟؟ اگه میتونی یه مطلب جدید بذار. یا یه سری بهم بزن و یه خبری از خودت بده دوست خوبم. شما و ایمان عزیزمو به خدا میسپارمتون
مامان ایمان
پاسخ
ممنون پریسا جان . آمدم پیشتون و نظر هم گذاشتم.
مامانی هیما
5 شهریور 93 9:05
مامانی کجایی دلمون براتون تنگ شده است
♥پرنیان♥مامان متین
6 شهریور 93 14:17
دوستتون داریم
مریم(پرنیاوبردیا)
7 شهریور 93 15:38
مامان پوریا
7 شهریور 93 22:30
دنیا
9 شهریور 93 18:05
ای جووووووووونم چه گل پسر نازی دارین خدا حفظش کنه خیلی خوشکله به وب منم یهسر بزنین خوشحال میشم لینک شدین
مامان ایمان
پاسخ
ممنون عزیزمممممممممم نظر لطفتونه
دنیا
10 شهریور 93 21:21
ایمان جونم خیلی دوست دارم گل قشنگم... نمیدونم بهتون گفتم یا نه ولی لینکتون کردم.
مامان ایمان
پاسخ
فدات بشم منم شمارو لینک میکنم
مثل هیچکس
14 شهریور 93 14:25
سلاام عزیزم خوبی ایمان جون خوبه پس خدا رو شکر دوباره برگشتی به وبلاگت نمیگی دلمون براتون تنگ میشه ودلمون هزار راه میره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان ایمان
پاسخ
سلام عزیزمممم ممنون خوبیم به زودی برمیگردم پیشتون فدات بشممممممم
نازنین
15 شهریور 93 18:49
سلام عکس های قشنگی بود خوشبحالته اینقده جارفتی ... بازم به ما سر بزن
مامان ایمان
پاسخ
سلامم ممنون چشاتون قشنگ مى بىنه چشم حتما
خاله محمدطاها
16 شهریور 93 12:11
مامان جون چرا کم میاید دلم برای ایمان جونم تنگ شده عکسای جدید بزار دیگه
مامان ایمان
پاسخ
سلام عزىزم فدات بشم باشه حتما مىام پىشتون بوسسس
♥پرنیان♥مامان متین
19 شهریور 93 20:09
نیکــو
22 شهریور 93 12:20
عزیزم تلگرافت و چک کن لطفا
دنیا
31 شهریور 93 23:47
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااام سلااااااااااااااام سلاااااااااام سلاااااام سلاااام سلاام سلام .♥ .♥ ..♥ ...♥ ....♥ .....♥آپم بهم سر بزني خوشحالم مي‌كني ......♥......................♥...♥ ..........♥.............♥............♥ ..............♥.....♥...................♥ ...................♥.....................♥ ................♥......♥..............♥ ..............♥.............♥....♥ .............♥ ...........♥منتظرتم .........♥ ......♥ ....♥
maryam
3 مهر 93 13:24
سلام میشه ب ویدیو ابجیم تو مسابقه اپارات شرکت کرده رای بدین کدویدیووش اینه #11607307*780* ممنون
خاله محمدطاها
5 مهر 93 19:34
مامانی سلام عکسای جدید بذار دیگه دلم تنگ شده برای ایمان جونم
فریده
26 مهر 93 8:34
پس کجایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دلمون برات تنگ شده ، زودی پست جدید بذار
دنیا
12 آبان 93 19:50
سلام.عکسای جدید گزاشتم تو وب خوشحال میشم بهمون سر بزنین.ایمان گلی رو جای من ببوس
•♥مامان متین♥•
17 آبان 93 19:46
سلام خانومی کجایین عزیزم؟ کم پیدایین..دلمون براتون تنگولی شده!!!؟
مثل هیچکس
19 آبان 93 21:11
سلاااااااااااام عزیزم... احوال شما ؟ایمان جون چطوره ؟ پس کی میخواین دوباره برامون از شیرین کاریهای ایمان جون بگین حسابی دلتنگتونیم
فهیمه
23 آبان 93 20:05
سلام دختر عمو ............. ایمان شلوغه چیکار میکنه ؟؟؟؟ اگه یه سری هم به ما بزنی بد نمیشه .......... ایمان ببوس ............... دوستون دارم ..............
دنیا
21 دی 93 13:26
منتظرتونیم